مشاوره آنلاين | راهي براي عبور از موانع

۲۷ بازديد

مشاوره آنلاين | راهي براي عبور از موانع

 

مشاوره آنلاين چيست؟

مشاوره آنلاين ، ارائه خدمات تخصصي روانشناسي و مشاوره غيرحضوري در بستر اينترنت است كه با بهره گيري از بسترهاي ارتباطي به صورت صوتي و يا تصويري در حوزه بهداشت روان، صورت مي گيرد. پيشرفت و رشد تكنولوژي در زمينه روانشناسي هم وجود داشته به گونه اي كه امروزه شاهد ارائه خدمات روان درماني به صورت آنلاين و با استفاده از برنامه هاي ارتباطي نظير واتس آپ، ايمو و اسكايپ و يا مشاوره تلفني هستيم تا از اين ظرفيت هاي موجود براي درمان بيماري هاي رواني استفاده كنيم.

 

در هنگام مواجه افراد با مشكلات، خانواده و دوستان آنها به عنوان اولين گزينه براي حل مشكلات آنها شناخته و پيشقدم خواهند شد. اما زماني كه اين مشكلات عميق تر بوده و نيازمند كمك و مشاوره حرفه اي خواهد بود، وجود يك مشاور احساس مي شود.

 

در دنياي كنوني و به سبب شرايط پيش آمده در زمينه هاي مختلف، مشكلات ميان زوجين، فرزندان، مسائل كاري، اختلافات خانوادگي و شغلي، مشكلات جوانان و نوجوانان، در زندگي افراد سر باز مي كنند. مهم اين است كه چگونه مي توان براي حل اين مسائل و مشكلات قدم برداشت چرا كه اين مشكلات مي تواند براي هر كسي در زندگي او به وجود بيايد. هنگامي كه افراد از تجربه كافي براي حل اين مشكلات برخوردار نيستند تا بتوانند آن را سريعا حل كنند، مشاوره آنلاين راهگشا خواهد بود. مشاوره آنلاين در حوزه هاي مختلف و طبق تخصص، توانايي كمك و تاثيرپذيري در زمينه هاي مختلف در افراد را دارد.

 

 

مزاياي مشاوره آنلاين

جدا از مشاوره حضوري كه طي آن به رفع مشكلات افراد مي پردازند، مشاوره هاي آنلاين توسط مشاورين در بستر اينترنت و غيرحضوري هم قطعا فوايدي را در جهت حل مشكل افراد خواهد داشت. در زير و ادامه اين مطلب به اين فوايد اشاره خواهيم كرد.

 

1-امنيت و اطمينان

در هر جلسه مشاوره مي بايست، اصل امانت داري و رازداري افراد توسط مشاور به خوبي رعايت و اجرا شود. در مشاوره غيرحضوري نيز اين اصول كاملا توسط مشاور رعايت شده و اجرا مي شود. گاهي اوقات افراد درخواست دارند كه حتي هويت آنها ناشناخته بماند و نسبت به اين موضوع اهتمام مي ورزند، به همين خاطر در مشاوره آنلاين روانشناسي ، اين امكان براي افراد فراهم شده تا از اين طريق از خدمات مشاوره و كلينيك روانشناسي آنلاين استفاده كنند.

 

2-دسترسي ساده و راحت

در اين نوع مشاوره نيازي به مراجعه حضوري نخواهد بود و افراد قادر هستند تنها از طريق روشهاي ارتباطي از پيش اعلام شده از خدمات مشاوره استفاده كنند. اين ويژگي فرايند مشاوره را براي افرادي كه مشغله كاري زيادي دارند و يا به دليل مسافت هاي طولاني و پرهزينه كه حوصله بر و طاقت فرسا نيز هستند و حتي به دليل مشكلات جسماني قابليت حركت و جا به جايي را ندارند، آسان و شيرين كرده است. از جمله افرادي كه مي توانند از اين نوع خدمات استفاده كنند، كساني هستند كه در خارج از كشور بوده اما از لحاظ آداب و رسوم، عقايد و فرهنگ ايراني دارند و مي توانند از مشاوره مشاورين آنلاين استفاده كرده و به صورت كاملا غيرحضوري و امن، با مشاوران ارتباط برقرار كنند.

 

3-درمان موثر

همانند مشاوره حضوري و چهره به چهره، در مشاوره غيرحضوري نيز تمامي استانداردها و پيش نيازهاي يك جلسه مشاوره، كاملا رعايت شده و در پروسه درماني به كار گرفته خواهند شد. اين شيوه ها مربوط به روش هاي درماني روانشناختي هستند كه در ايجاد درمان موثر و مفيد و مناسب براي افراد در ارتباط با مسائل و مشكلات آنها، توسط مشاورين آنلاين رعايت خواهند شد.

 

4-سريع و دردسترس بودن

برخي شرايط ممكن است به وجود بيايد كه توانايي آن را نداشته باشيد كه به مشاور مراجعه كنيد مثلا هنگامي كه با همسر خود به مشكل خورده ايد  و نمي دانيد كه چه عكس العملي را بايد از خود نشان دهيد،  يا فرزند جوان شما با دوستاني معاشرت دارد كه بر رفتار و اعمال او اثر سوء گذاشته است. در چنين حالاتي و بسيار حالات ديگر، نيازمند يك روانشناس و مشاور هستيم كه در سريعترين زمان ممكن بهترين راهنمايي را براي موقعيت ما به ما بدهد. اينگونه مواقع وجود يك مشاوره آنلاين بهترين گزينه و راحت ترين آن خواهد بود چرا كه ديگر نمي توان موانعي را بر سر راه حضور در مشاوره متصور بود.

 

دامنه مشاوره و روانشناسي آنلاين بسيار گسترده و وسيع است. مشاوره فردي براي درمان اختلالات رواني، افسردگي، اضطراب و استرس، مشكلات ارتباطي  و مشاوره خانواده به منظور حل اختلافات، ارتباط زوجين و رابطه ميان فرزندان با والدين تنها بخشي از خدمات قابل ارائه توسط اين نوع مشاوره است.

 

همه آنها يك هدف واحد را دنبال مي كنند و آن تنها يك اين است كه زمينه ساز رابطه اي سالم در هر جا و هر مكان توسط افراد مختلف در حرفه هاي متنوعي كه دارند باشد.

 

جهت كسب اطلاع بيشتر و دريافت مشاوره آنلاين با مركز مشاوره گپچه در ارتباط  باشيد.

 

منبع : https://v.ht/0iwz

معرفي انواع كوره زغال صنعتي براي توليد زغال

۳۱ بازديد


معرفي انواع كوره زغال صنعتي براي توليد زغال

يكي از موارد خيلي ضروري جهت خريد دستگاه كوره زغال صنعتي، مشاوره گرفتن از فرد با تجربه و متخصص در اين زمينه مي باشد. اگر تاكنون موفق به دريافت مشاوره از فرد آشنا در اين حوزه نشده ايد، بهتر است فعلاً از خريد كوره زغال دست بكشيد.

معرفي انواع كوره زغال صنعتي براي توليد زغال

فردي كه از آگاهي لازم در اين زمينه برخوردار باشد، در مورد انواع محصولات، ميزان بازخورد آنها، شرايط آب و هوايي، ميزان بازدهي و ميزان سود آن، از اطلاعات و دانش كافي برخوردار بوده و از اين رو مي تواند راهنما و مشاور خوبي براي شما جهت خريد اينگونه دستگاه ها باشد. در اين مقاله، به شرح انواع دستگاه كوره زغال صنعتي و ويژگي هاي هر يك پرداخته مي شود، تا بتوانيد با مطالعه آن به انتخاب بهترين دستگاه با توجه به نياز خود بپردازيد.

معرفي انواع كوره زغال صنعتي براي توليد زغال

آشنايي با انواع دستگاه كوره زغال صنعتي

انواع دستگاه هاي كوره زغال صنعتي عبارتند از :

1- كوره زغال همرفتي

2- دستگاه زغال كومپيند

3- دستگاه كوره زغال صنعتي جداره اي

 -4دستگاه زغال تك منظوره

5- و دستگاه كوره زغال صنعتي G+  

    دستگاه كوره زغال همرفتي

اين دستگاه، زغال ليمو را نيز همانند زغال كبابي با كيفيت خيلي بالا توليد مي نمايد، و ويژگي هاي آن با دستگاه كوره زغال صنعتي 6 جداره كاملاً متفاوت بوده و در ادامه به اين ويژگي ها پرداخته مي شود:

1-يكي از خصوصيات دستگاه زغال همرفتي برخورداري از توانايي بالا جهت توليد انواع زغال مي باشد.

2-اين كوره از چوب هاي مختلف مي تواند انواع زغال را در سايزهاي متنوع و حتي در اندازه يك چوب كبريت توليد نمايد.

3- درصد بالايي از زغال هاي توليد شده در اين كوره، بدون هيچگونه شكستگي مي باشند.

4-با توجه به 100 درصد بودن هموژن دستگاه كوره زغال همرفتي، امكان كنترل گازگيري و فشار در آن به سهولت امكان پذير است.

    دستگاه كوره زغال صنعتي كومپيند

يكي از دستگاه هاي كوره زغال صنعتي كه از بازدهي و كارايي بسيار خوبي برخوردار است، مي توان به دستگاه كومپيند اشاره نمود. در اين دستگاه، همه بهينه سازي هاي مورد نياز به طور ويژه لحاظ گرديده است.

ويژگي هاي دستگاه زغال كومپيند عبارتند از:

 -1برخورداري از 10 سال خدمات پس از فروش

2- داراي قابليت گازگيري 100 درصدي است.

معرفي انواع كوره زغال صنعتي براي توليد زغال

يكي از موارد خيلي ضروري جهت خريد دستگاه كوره زغال صنعتي، مشاوره گرفتن از فرد با تجربه و متخصص در اين زمينه است.

3- زغال هايي كه در اين دستگاه توليد مي شوند بيش از 98 درصد آنها، هيچگونه شكستگي نداشته و كاملاً سالم هستند.

4- راه اندازي يك خط توليد با دستگاه كوره زغال صنعتي كومپيند، به سهولت و با دارا بودن حداقل شرايط امكان پذير است.

5- در اين دستگاه امكان توليد انواع زغال بدون هيچگونه خامي وجود دارد.

6- يكي از ويژگي هاي اين دستگاه، برخورداري از سيستم ديجيتال بسيار پيشرفته مي باشد.

7- يكي از دلايل محبوبيت زياد دستگاه كومپيند نسبت به ساير دستگاه ها در ميان خريداران، مي توان به ميزان كارايي و بازدهي بالاي آن و همچنين كم مصرف بودنش اشاره نمود.

8- اين دستگاه مي تواند از يك كنده در كنار يك برگ درخت، زغال توليد نمايد.

9- حرارت دهي اين دستگاه از نوع موجي و سينوسي آيروديناميك بوده و همين ويژگي سبب كاهش مقدار مصرف انرژي كوره زغال كومپيند مي گردد.

معرفي دستگاه كوره زغال صنعتي و انواع آن

معرفي انواع كوره زغال صنعتي براي توليد زغال

    دستگاه كوره زغال صنعتي جداره اي

اين دستگاه كه معروف به دستگاه توليد زغال كبابي است، به منظور توليد زغال مخصوص كباب به كار گرفته مي شود. در صورتي كه تصميم به توليد زغال كبابي گرفتيد و جهت راه اندازي خط توليد آن با استفاده از اين نوع كوره اقدام كرديد، به دليل فروش مناسب و با توجه به افزايش تقاضايي كه زغال كبابي در بازار دارد، يكي از كسب و كارهاي موفق به شمار مي آيد.

    دستگاه كوره زغال صنعتي G+

دستگاه زغال G+ از نسل جديد كوره هاي بدون كف بوده و داراي ويژگي هاي زير مي باشد:

1- برخورداري از دماي كاملاً يكنواخت از كف تا سقف

2- اين كوره تنها كوره بدون كف و بدون حفاظ حرارتي است.

3- داراي طراحي كاملاٌ صنعتي و مهندسي شده مي باشد.

4- به دليل داشتن فضاي زياد، در همه نقاط بارگير كوره، گردش گرما از تناسب لازم برخوردار مي باشد.

5- بكارگيري علوم متالوژي در طراحي و ساخت آن

6- حرارت دهي به چوب ها به شكلي پيوسته و بي وقفه، جهت توليد زغال صورت مي گيرد.

7- براي اين نوع كوره ها عدم شكستگي زغال توليدي را مي توان تا 100 درصد در نظر گرفت.

8- برخورداري از عملكرد پرتابي گرما، براي چوب هاي قرار گرفته در لابه لاي چوب هاي ديگر به منظور حرارت دهي مناسب به آنها

9- دارا بودن سيستم كنترل فشار، در مواقع افزايش فشار كوره يكي از خصوصيات اين دستگاه مي باشد.

10- داراي كارايي 100 درصدي در فرايند گازگيري كامل زغال هاي توليدي

11- برخورداري از اجراي آتشكده حرارتي، و بدون نياز به چيدمان براي آن مي باشد.

12- در صورت خاموشي مشعل ها، به دليل دارا بودن منبع ذخيره حرارت، به شكلي يكنواخت به چوب ها حرارت دهي مي شود.

13- زغال توليد شده توسط اين كوره كاملاً بدون خامي بوده و در اين زمينه از كارايي 100 درصدي برخوردار است.

14- اين دستگاه، امكان پخت چوب در اندازه هاي مختلف را به صورت همزمان و در كنار هم فراهم كرده به گونه اي كه مي توان از چوب كبريت يا برگ درخت همراه با تنه درخت، بدون ايجاد كمترين افتي در كيفيت و بدون كوچكترين ترك و شكستگي، زغال توليد نمود.

م
 
اطلاعات تماس

    آدرس ايميل: koorehsazanpasargad@gmail.com
    تلفن تماس : 02128426559
    مديريت فني و مهندسي : 09121065401
    مديريت فروش : 09127541204

 منبع : دستگاه كوره زغال صنعتي

مظنه خودروي صفر را از اينجا جويا شويد

۲۹ بازديد

«قيمت خودرو از آبان ماه تا الان ?? درصد كاهش يافته است» اين آماري است كه نايب رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودروي تهران اعلام كرده و به نظر مي‌رسد اين روند پرتلاطم همچنان ادامه دارد، چون در همين چند روز اخير كه ريزش دلار شدت گرفته قيمت خودروهاي داخلي هم گاهي تا ? درصد در يك روز افت داشته. مشكل اما اينجا است كه مشخص نيست كاهش قيمت‌ها تا چه زماني ادامه دارد و در نتيجه بازار در نوعي تعليق و ركود فرو رفته است. اتفاقي كه البته براي افرادي كه براي خريد عجله ندارند خيلي هم خوشايند و شيرين است. با توجه به شكاف قيمتي عميق بين كارخانه و بازار اما الان اين پرسش جدي در ذهن خريداران شكل گرفته كه اگر قصد خريد خودرو داشتيم از كجا بدانيم قيمت واقعي چند است؟

مظنه خودروي صفر را از اينجا جويا شويد!

 

 

 

 

 

مسير رسيدن به پاسخ اين سوال خيلي ساده و سرراست است. سايت ديوار بخش جديدي را به امكاناتش اضافه كرده كه مظنه انواع خودرو را در يك صفحه خلاصه و مفيد به شما مي‌گويد. در اين بخش قيمت هر برند خودرو به تفكيك مدل و سال ساخت درج شده و درصد تغيير قيمت نسبت به روز قبل هم در همان سطر قابل مشاهده است. از جهت درست و دقيق بودن قيمت خودرو در ديوار هم خيالتان راحت؛ تمام قيمت‌هاي موجود در اين فهرست، به صورت روزانه بر اساس ميانگين معاملات ثبت شده در مراكز تعويض پلاك و گزارش نهادهاي صنفي و نظارتي از جمله اتحاديه نمايشگاه داران تعيين مي‌شود. خلاصه كه با اين امكان جديد مي‌توانيد مثل آب خوردن و با جست و جوي برند يا مدل، قيمت روز خودروي مورد نظرتان را پيدا كنيد. اگر تمايل داريد قيمت خودرويي را هم مرتب تعقيب كنيد كافي است از گزينه پين كه كنار اسم خودرو تعبيه شده، خودروي دلخواهتان را سنجاق كنيد تا در روزهاي آينده هم در كوتاه ترين زمان ممكن به آن دسترسي داشته باشيد. با كليك روي قسمت «اطلاعات بيشتر» كنار اسم و لوگوي هر خودرو هم به بخش آگهي‌هاي درج شده همان محصول در سايت ديوار هدايت مي‌شويد.

راه‌اندازي اين صفحه چند حُسن اساسي دارد. يكي اينكه خريداران قبل از غوطه ور شدن در آگهي‌هاي متعدد خودرو مي‌توانند يكي برآورد نسبي از قيمت‌ها داشته باشند و با آگاهي كامل تري گزينه‌هاي موجود را بررسي كنند. در وهله بعد خود فروشندگان هم مي‌توانند قيمت منصفانه‌اي درج كنند و دارايي‌شان را سريع‌تر به پول نزديك كنند. ضمن اين‌كه يك مرجع تعيين قيمت كه مورد وثوق دو طرف معامله باشد هم به وجود آمده كه از بروز اختلاف‌ها و سوء تفاهم‌ها جلوگيري مي‌كند. از همه مهم‌تر اين‌كه شانس اعلام قيمت‌هاي نامعقول هم از سوداگران و دلالان گرفته شده و نگراني بعضي كارشناسان و دست‌اندركاران از برگشت قيمت خودرو در ديوار هم كاملا برطرف مي‌شود.

منبع : مظنه خودروي صفر را از اينجا جويا شويد!

لباس مجلسي دخترانه

۳۶ بازديد

لباس مجلسي دخترانه

 

انتخاب يك لباس زيبا براي مجالس عقد و عروسي و مراسم­هاي رسمي براي دختران جوان دغدغه­ي بزرگي است. آنها تمايل دارند در مجلس بدرخشند و در عين حال لباسي كه بر تن دارند علاوه بر نمايش زيبايي و جواني آن­ها، متناسب با سنشان باشد. در پپت ماركت نكاتي را براي انتخاب لباس عالي ارائه مي دهيم.

km61_q1.jpg

لباس­هاي مجلسي دخترانه در طرح­ها و مدل­هاي زيادي توليد و عرضه مي­شوند پس دختران جوان گزينه­هاي بسياري براي انتخاب يك لباس مجلسي دخترانه پيش رو دارند.

در دوخت لباس­هاي مجلسي دخترانه از پارچه­هاي متنوعي استفاده مي­شود. پارچه­هاي گيپور، ساتن، دانتل براي دوخت اين لباس­ها بسيار مناسب هستند و نتيجه­ي نهايي جذاب خواهد بود.

لباس­هاي مجلسي كوتاه يكي از انتخاب­هاي زيبا براي دختران است. اين نوع لباس­ها متناسب با سن آن­ها است و استايل شيك و خاصي به آن­ها مي­دهد. دختران جواني كه اندام ريزه و ظريف دارند در لباس­هاي مجلسي بلند و پرچين جلوه­ي زيبايي نخواهند داشت پس لباس مجلسي­هاي كوتاه انتخاب مناسبي براي آن­ها است.يكي ديگر از ويژگي­هاي مثبت اين لباس­ها در اين است كه براي تمام مجالس و مهماني­ها مناسب هستند و يك گزينه­ي بسيار مناسب براي دختراني است كه علاقه اي به پوشيدن لباس­هاي بلند و  پر زرق و برق زنانه ندارند. البته ماكسي­هاي بلند نيز با طرح­هاي جوان پسند و جديد براي دختران نيز تهيه مي­شود كه براي مجالس رسمي و مراسم­هاي مجلل حالت رسمي­تري به آن­ها مي­دهد.

ناگفته نماند لباس مجلسي دخترانه تنها به پيراهن­هاي كوتاه و ماكسي محدود نمي­شود. شما مي توانيد با خريد اينترنتي لباس وانتخاب­هاي جسورانه متفاوت و خاص جلوه كنيد. براي مثال تركيب تاپ­هاي مجلسي و كوتاه با دامن­هاي دانتل بسيار چشم­نواز و شيك خواهد بود و با پوشيدن آن استايل جديدي را تجربه مي­كنيد.

سرهمي­هاي مجلسي نيز از گزينه­هايي مي­باشد كه به تازگي مورد توجه دختران جوان قرار گرفته است. البته بايد دقت كنيد لباس­هاي سرهمي­ براي خانم­هاي كوتاه قدي كه اندام چاقي دارند به هيچ عنوان پيشنهاد نمي­شود اما در عوض خانم­هاي لاغر را بسيار خوش اندام نمايش مي­دهد و آن­ها مي­توانند از اين گزينه­ي جذاب براي انتخاب لباس مجلسي خود بهره ببرند.

بخشي از لباس­­ هاي مجلسي دخترانه در بازار براي دختربچه­هاي كم سن وسال طراحي و تهيه مي­­شود. لباس­هايي كه براي جشن­ها و مجالس براي دختران كم سن طراحي مي­شوند معمولا كمي زرق و برق دارند و در دوخت آن­ها از پارچه­هاي لطيف و براقي مثل ساتن استفاده مي­كنند. اغلب در تزئين اين لباس­ها از طرح­هاي شاد و رنگي بهره مي­برند به عنوان مثال آن­ها را با تور، اكليل، نگين­هاي زيبا تزئين مي­كنند تا جلوه­ي زيبايي براي دختران كوچك داشته باشد و مورد توجه آن­ها نيز قرار بگيرد.

براي انتخاب لباس­هاي مجلسي دخترانه به نكات و عوامل مهمي بايد توجه كرد. علاوه بر رنگ پوست و ميزان رسميت مجلسي كه در آن حضور پيدا مي­كنيد يكي از عوامل مهم نوع اندام شما است. دختران جوان براي انتخاب لباس مناسب خود بايد به قد و نوع اندام خود توجه داشته باشند ؛ فرم اندام همه يكسان نيست بنابراين يك لباس زيبا ممكن است براي اندام شما جلوه­ي مطلوبي نداشته باشد.

بعد از يك انتخاب پيراهن مجلسي مناسب، بهتر است از اكسسور­هاي زيبا براي كامل كردن استايل خود غافل نشويد. براي دختران جوان زيورآلاتي با طرح­هاي خاص مثل گوشواره­هاي بلند و چوبي يا گردنبند­هاي چندرديفي بسيار محبوب است.

گواهينامه ISO 9001 چيست؟ نحوه دريافت گواهينامه (براي مبتديان)

۳۰ بازديد

گواهينامه ISO 9001 چيست؟ نحوه دريافت گواهينامه (براي مبتديان)

ISO 9001 يك استاندارد بين‌المللي براي تعريف سيستم مديريت كيفيت (QMS) است. اين استانداردها (يا معيارها) مختلفي را براي تعريف اصول مديريت كيفيت مانند مشتري مداري ، بهبود رهبري و مديريت در سازمان ، بهبود و كنترل فرآيندهاي داخلي و روشهاي كلي بهبود مستمر تعريف مي‌كند.

 

اجازه دهيد هر جز component و گواهينامه ISO 9001 را جدا كنيم.

 

 

ايزو

ISO يا سازمان بين‌المللي استاندارد سازي يك‌نهاد تنظيم كننده استاندارد بين‌المللي است كه در ژنو ، سوئيس مستقر است. اين گروه از نمايندگان مختلف از طيف وسيعي از سازمانهاي استاندارد تجاري ، صنعتي و متعلق به آن تشكيل شده است.

 

اساساً اين سازمان وظيفه تعريف و اجراي همه اين استانداردها را بر عهده دارد.

 

ISO خودش درواقع براي هيچ كاري كار نمي‌كند. كليه گواهينامه‌ها توسط سازمان‌هاي خارجي انجام مي‌شود.

 

9001

عدد بعد از ISO شناسه استاندارد است. ISO 9001 يكي از محبوب‌ترين استانداردهاي ISO است و استانداردهاي دستگاه‌هاي مديريت كيفيت عمومي را تعريف مي‌كند.

 

ISO 9001 بخشي از خانواده ISO 9000 گسترده‌تر است. تمام استانداردهاي موجود در ISO 9000 به مديريت كيفيت اشاره دارد.

 

اساساً اين استاندارد براي كمك به سازمانها در كارآيي و موفقيت بيشتر در تأمين نيازهاي مشتريانشان طراحي شده است.

 

حداقل 1 ميليون شركت و سازمان در بيش از 170 كشور جهان گواهينامه ISO 9001 را دريافت كرده‌اند.

 

درجه

ISO 9001 همچنين تنها استاندارد در خانواده 9000 است كه مي‌تواند گواهي شود. اين گواهينامه الزامي نيست و سازمان‌ها هنوز مي‌توانند بدون دريافت گواهينامه ، به‌طور غيررسمي اصول ISO 9001 را پياده سازي كنند.

 

ازنظر فني ، سازمان‌ها فقط مي‌توانند "گواهينامه بگيرند". بااين‌حال ، افراد مي‌توانند به منظور انجام حسابرسي از سازمان‌ها ، حسابرسان معتبر يا ثبت شده شوند.

 

صدور گواهينامه به‌طوركلي كل سازمان را شامل مي‌شود ، با تأكيد بر امكانات خاص يا بخشهايي كه براي بهبود عملكرد درزمينه? طراحي شده‌اند.

 

در اينجا خلاصه‌اي از مهمترين اطلاعات در مورد استاندارد ISO 9001 آورده شده است:

 

ISO 9001 يك استاندارد بين‌المللي براي سيستم مديريت كيفيت (QMS) است.

ISO 9001 بخشي از خانواده بزرگتر ISO 9000 است.

ايزو 9001 تنها استاندارد قابل اطمينان است. چيزي به‌عنوان "گواهينامه ISO" يا "گواهينامه ISO 9000" وجود ندارد ، فقط "گواهينامه ISO 9001" است.

افراد نمي‌توانند گواهينامه ISO 9001 را دريافت كنند. در عوض ، سازمان‌ها يا شركت‌ها گواهينامه دريافت مي‌كنند.

بااين‌حال ، افراد مي‌توانند براي تبديل شدن به حسابرس اصلي ISO 9001 ، گواهينامه دريافت كنند تا آن‌ها را قادر به حسابرسي ساير شركت‌ها كنند.

اندازه سازمان مهم نيست. مي‌تواند يك نفر باشد يا 100000 نفر.

ISO 9001 يك استاندارد كلي براي مديريت كيفيت است - مهم نيست كه در كدام صنعت فعاليت مي‌كنيد.

ISO 9001 به جاي استاندارد متمركز بر محصول ، يك استاندارد متمركز بر فرآيند است. براي تعريف كيفيت محصول طراحي نشده است (اگرچه اگر روند كار شما خوب است ، بايد محصول شما نيز باشد).

صدور گواهينامه ISO 9001 به چه معناست؟

سازمان‌هاي داراي گواهينامه ايزو 9001 يك سيستم مديريت كيفيت مطابق با تمام الزامات مندرج در استاندارد ISO 9001 را با موفقيت پياده سازي كرده‌اند.

 

بخشي از صدور گواهينامه ISO 9001 اطمينان از شناسايي و فعاليت بر اساس زمينه‌هاي بهبود است. به همين ترتيب ، مي‌توان فرض كرد كه سازمان‌هاي داراي گواهينامه ISO 9001 محصولات و / يا خدماتي را ارائه مي‌دهند كه از استانداردهاي دقيق مديريت كيفيت برخوردار هستند.

سيستم مديريت كيفيت چيست؟

يك سيستم مديريت كيفيت براي استاندارد ISO 9001 اساسي است. در ابتدايي‌ترين حالت ، يك سيستم مديريت كيفيت مجموعه‌اي از اصول يا دستورالعمل‌ها براي روش‌هاي عملياتي استاندارد است كه مي‌توانيد براي اندازه گيري "كيفيت" جنبه‌هاي مختلف كسب و كار خود استفاده كنيد.

 

آن را به‌عنوان مجموعه‌اي از سياست‌ها ، فرآيندها و رويه‌هاي مستند تصور كنيد كه روش ايده آل ارائه محصولات يا خدمات به مشتريان را تعيين مي‌كند. اين سيستم بسيار شبيه به سيستم مديريت فرآيند تجارت است ، مگر اينكه با تأكيد بر كنترل كيفيت.

 

هر سيستم مديريت كيفيت متفاوت و متناسب با نيازها و اهداف شركتي كه از آن‌ها استفاده مي‌كند ، خواهد بود. كاري كه استاندارد ISO 9001 (و به‌طوركلي خانواده ISO 9000) انجام مي‌دهد ارائه مجموعه‌اي از دستورالعمل‌ها براي كمك به شما در طراحي و اجراي يك سيستم مديريت كيفيت موفق است.

 

شما مي‌توانيد يك سيستم مديريت كيفيت را با تقسيم آن به چهار عنصر يا مرحله اساسي درك كنيد:

 

طرح

انجام دادن

چك

عمل كن

البته ، سيستم مديريت كيفيت به تنهايي به‌طور خودكار گواهينامه ISO 9001 را به شما نمي‌دهد ، اما اين چيزي است كه كل گواهينامه بر اساس آن است.

 

علاوه بر 9001 ، استانداردهاي ديگري نيز در خانواده 9000 وجود دارد كه از اجراي سيستم مديريت كيفيت پشتيباني مي‌كنند:

 

ISO 9000 اصول و اصطلاحات استفاده شده در ISO 9001 را تعريف مي‌كند ،

ISO 9004 براي بهبود ميزان موفقيت در سيستم مديريت كيفيت 9001 تنظيم شده طراحي شده است.