انواع هارددیسک دوربین مدار بسته

۲۱ بازديد

امکانات یک خانه لوکس!

 

 

شاید اشنایی با امکانات یک خانه لوکس برای شما نیز جذاب باشد این مقاله نگاهی دارد به امکانات خانه های لوکس و برای زندگی لوکس یک راهکار ارائه می کند

 

 

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که یک خانه لوکس چه امکاناتی دارد؟ گسترش خانه های لوکس واقعیت امروز جامعه ماست. فارغ از چالش ها و پیامدهای اجتماعی و فرهنگی این پدیده، زندگی در این خانه ها بسیار هیجان انگیز است. گاهی اوقات حتی آشنایی با امکانات این خانه ها برای ما جالب و جذاب است. در این مقاله با نگاهی متفاوت به معرفی امکانات یک خانه لوکس می پردازیم. با من همراه باشید

یک خانه لوکس!

قبل از هرچیز باید منظورمان از خانه لوکس را مشخص کنیم. از گذشته تا به امروز برخی از مناطق شهرهای مختلف به لوکس بودن و قیمت بالای زمین مشهور بوده اند. این مناطق را حتی در شهرهای کوچک هم می توان پیدا کرد. عموما خانه های لوکس در مناطق لوکس (بالا شهر!) شهرها واقع می شوند. اما همه خانه های موجود در این مناطق لوکس نیستند. از جمله مثال های بارز برای یک خانه لوکس می توان به برج های مسکونی اشاره کرد.

 

ساکنین این برج ها عملا زندگی هتلی را تجربه می کنند! خشکشویی، رستوران، امکانات تفریحی، خدمات نظافتی و … از جمله امکاناتی است که در برج های مسکونی لوکس ارائه می شوند. اما داستان به اینجا ختم نمی شود. در داخل واحدهای مسکونی این برج ها نیز امکانات جذابی ارائه می شود. طراحی های خاص، لوازم لاکچری و دکوراسیون های ویژه از جمله موارد دیگری است که در یک خانه لوکس به چشم می آید.

تفاوت های خانه های لوکس

خانه های لوکس تفاوت ها و شباهت هایی با هم دارند. اصلی ترین تفاوت آن ها در نوع طراحی و دکوراسیون داخلی آن هاست. علاوه بر این برخی امکانات ارائه شده در ساختمان های مختلف با هم متفاوت است. به عنوان مثال برخی از این خانه های لوکس استخر اختصاصی دارند و برخی دیگر استخر عمومی. برخی از این برج ها فضای سبز و زمین بازی کودکان دارند و گروهی دیگر از آن بی بهره هستند. همه این تفاوت ها در کنار موقعیت مکانی، سن و معماری بنا در تعیین قیمت یک خانه لوکس موثر هستند.

امکانات مشترک خانه های لوکس

شاید سوال کنید امکانات یک خانه لوکس چه ربطی به خانه هوشمند دارد؟ در این بخش از مقاله پاسخ این سوال را خواهید گرفت. از جمله مشترکات خانه های لوکس می توان به امکانات رفاهی خاص آن ها اشاره کرد.

سیستم امنیتی و حفاظتی چیست    نصب خانه هوشمند     اسمارت سکیوریتی      شهر هوشمند

 

مهمترین وجه اشتراک ساختمان های لوکس بهره مندی از فناوری خانه هوشمند است. به کمک فناوری خانه هوشمند می توانید همه بخش های خانه را با استفاده از اپلیکیشن نصب شده بر روی موبایل هوشمند خود کنترل کنید.

از جمله امکانات ارائه شده در یک خانه لوکس هوشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل هوشمند روشنایی
  • کنترل هوشمند لوازم برقی
  • کنترل هوشمند سیستم های سرمایش و گرمایش
  • کنترل هوشمند پرده و کرکره ها
  • فراخوانی آسانسور هوشمند
  • نورپردازی هوشمند
  • شیر آب و گاز هوشمند
  • آبیاری هوشمند گلدان ها و فضای سبز
  • درب پارکینگ هوشمند
  • سونا و جکوزی هوشمند
  • استخر هوشمند
  • و

نکته جالب توجه این است که تمام این امکانات با چند ابزارک هوشمند ارائه می شوند. کلید لمسی هوشمند و رله هوشمند در کنار سنسورها تمام آن چیزی است که امکانات خانه هوشمند را فراهم می کنند.

کلید لمسی هوشمند

از کلیدهای هوشمند برای کنترل تجهیزات روشنایی استفاده می شود. وظیفه این کلیدها انتقال کنترل لامپ ها به بستر اینترنت است. این کلیدها شما را قادر می سازند با موبایل لامپ ها را خاموش و روشن کنید. کافی است اپلیکیشن را باز کنید و آیکون مربوط به لامپ مورد نظر را لمس کنید. استفاده از کلید لمسی هوشمند در یک خانه لوکس ضروری نیست. برخی از برندها کنترل هوشمند روشنایی را به کمک رله هوشمند اجرا می کنند.

رله هوشمند

رله ها پرکاربردترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان هستند. از این ابزارک ها استفاده های زیادی می شود. رله ها در یک خانه لوکس کارهای زیادی انجام می دهند. تمام امکاناتی که در بالا به آن ها اشاره کردم را می توان به کمک رله ها ارائه داد. رله های هوشمند انواع مختلفی دارند. تعداد کانال و حداکثر جریان قابل تحمل هر کانال رله، مهمترین فاکتورها در انتخاب رله هوشمند است. رله ها اغلب به صورت تابلویی مورد استفاده قرار می گیرند. این موضوع سبب ایجاد تغییراتی در سیم کشی ساختمان می شود.

سنسورهای هوشمند

عموما در یک خانه لوکس هوشمند از سنسورها استفاده های زیادی می شود. از جمله می توان به سنسورهای دما، رطوبت، تشخیص حرکت، مگنت های درب و پنجره و … اشاره کرد. وظیفه سنسورها جمع آوری اطلاعات محیطی و ارسال آن ها برای دستگاه کنترل کننده مرکزی است. دستگاه کنترل مرکزی با توجه به اطلاعات سنسورها و شرایط مورد نظر کاربر، دستورات مقتضی را صادر می کند.

 

به عنوان مثال برای تنظیم دما توسط ترموستات، ابتدا دمای محیط توسط سنسورها اندازه گیری می شود. سپس با مقایسه دمای محیط و دمای مطلوب که توسط کاربر ثبت شده است وضعیت سیستم های سرمایشی و گرمایشی تعیین می شود. اگر اختلاف دما زیاد باشد سیستم ها با دور فن تند و اگر اختلاف کم باشد با دور فن کند به کار خود ادامه خواهند داد.

جمع بندی

اگر چه بهره مندی از همه امکانات یک خانه لوکس در ساختمان های معمولی غیر ممکن است، با این وجود برخی از امکانات برای همه در دسترس است. به عنوان مثال استفاده از تجهیزات خانه هوشمند هزینه زیادی را به شما تحمیل نمی کند. در عوض آسایش و رفاه شما را به میزان چشم گیری ارتقا می دهد. علاوه بر این شما می توانید هوشمند سازی ساختمان را در چند مرحله انجام دهید. با این روش هزینه های شما نیز کاهش پیدا می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره هوشمند سازی ساختمان با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

 

انواع روش های فشرده سازی تصویر در دوربین مداربسته

۱۹ بازديد

انواع روش های فشرده سازی تصویر در دوربین مداربسته

امروزه در صنعت نظارت تصویر و دوربین های مداربسته مدیریت فضای ذخیره سازی می باشد . نوع فشرده سازی تصاویر به دلیل ارتباط مستقیم با میزان اشغال فضای ذخیره سازی ارتباط مستقیم دارد . با رشد تکنولوژی فرمت های ذخیره سازی جدیدی وارد عرصه ی دوربین مداربسته شده اند که توانسته اند مدیریت فضای ذخیره سازی را بهینه سازی نمایند . در این مقاله به بحث و بررسی انواع روش های فشرده سازی خواهیم پرداخت .

 

مکانیزم فشرده سازی

پروسه ی فشرده سازی از طریق الگوریتم مشخص انجام می شود . به این شکل که ابتدا دوربین تصاویر را با یک الگوریتم خاص کد می کند . (Encode) و در دستگاه استندالون با همان الگوریتم کد گشایی (Decode)  می شود .

تفاوت های H.265 با H.264

استاندارد H.265 از چند لحاظ با H.264 متفاوت است .
?
تفاوت اصلی این است به لطف HEVC حجم فایل ها کاهش یافته و به همین دلیل پهنای باند مورد نیاز از جریان های زنده ویدئویی کاهش می یابد .

? بر خلاف استاندارد H.264  به جای ماکروبلوک ها ، استاندارد H.265 پردازش اطلاعات بر روی CTUs می تواند به اندازه ی ??*?? بلوک پردازش کند که این عدد (H.264) 4*4 به ??*?? بود.

فشرده سازی در صنعت دوربین مداربسته بسیار مهم می باشد ، زیرا ارتباط مستقیم با مدیریت پهنای باند و مدیریت فضای ذخیره سازی دارد . برای استفاده از یک الگورتیم خواص باید هم دوربین هم دستگاه استندالون از آن الگوریتم پشتیبانی کنند

 

علاوه بر اندازه ی بزرگتر CTU  ، HEVC دارای جریان حرکت بهتری می باشد . این به این معنی می باشد که HEVC نیاز به سخت افزار پیشرفته تری مانند Bax center pro ، دارد تا قادر به فشرده سازی داده ها باشد .
با این حال برای تماشای تصاویر H265نیاز به ، پهنای باند کمتری دارید همچنین جریان ویدئو های ?K را بیش از پیش امکان پذیر می کند .

آشنایی با روش فشرده سازی H.264

H264 یک استاندارد برای فشرده سازی تصاویر می باشد که فشرده سازی و توزیع محتوای دیجیتال را انجام می دهد . این کار با پردازش فریم های ویدیوئی با استفاده از یک استاندارد فشرده سازی مبتنی بر محدوده ی حرکتی انجام می شود .
همچنین الگوریتم H.264 نسبت به الگوریتم های قبلی مانند : MJPEG ، MPEG به طور قابل توجهی پهنای باند اشغال و مدیریت فضای ذخیره سازی را بهبود بخشید ، معمولا تصاویر استاندارد H.264 دارای بلوک هایی هستند که اغلب ??*?? پیکسل است .

از آنجا که استاندارد H.265 تصاویر را بسیار کارآمد تر فشرده می کند ، استفاده از آن به عنوان ابزار فشرده سازی ویدئو پهنای باند و میزان ذخیره سازی را تقریبا ??% کاهش می یابد .

جدول زیر پهنای باند H.265 و H.264 را با هم مقایسه می کند .

 

نتیجه گیری

همواره با رشد تکنولوژی روش های فشرده سازی نیز پیشرفت های زیادی کرده اند استفاده از دوربین های مداربسته دارای تکنولوژی فشرده سازی بروز مانند : H.264 و H.265 و دستگاه های استندالون (NVR/DVR) به عنوان Decode تا حد زیادی می تواند در مدیریت پهنای باند و همچنین کاهش فضای معرفی تاثیر گذار باشد .

https://www.tripadvisor.com/Profile/hiktejarath2022

https://replit.com/@hiktejarat0025

https://www.misterpoll.com/users/2704018

https://www.mobypicture.com/user/hiktejarat0025

 

رتبه الکسا چیست؟

۲۴ بازديد

آیا متوجه شده اید که ما از رتبه بندی الکسا برای تجزیه و تحلیل نتایج در پلتفرم خود استفاده می کنیم؟

 

 

 

 

رتبه الکسا چیست؟

رتبه الکسا یک رتبه بندی محبوبیت جهانی وب سایت است که توسط شرکت اینترنتی الکسا که زیرمجموعه آمازون است ایجاد شده است.

 

الکسا از داده های ترافیک وب برای تهیه لیستی از محبوب ترین سایت های اینترنت استفاده می کند. رتبه الکسا به شما این امکان را می دهد که بدانید سایت شما در مقایسه با سایر سایت ها سئو سایت اصفهان چقدر محبوب است.ده ها میلیون سایت توسط الکسا رتبه بندی شده اند. محبوب ترین سایت دارای رتبه 1 است و کم محبوب ترین سایت در حدود 30 میلیون رتبه دارد. همچنین، سایت هایی بدون رتبه اختصاص داده شده به دلیل داده های ناکافی وجود دارد.

 

رتبه الکسا چگونه تعیین می شود؟

برای محاسبه رتبه، الکسا داده ها را از هزاران افزونه مرورگر، ویجت ها و سایت هایی با اسکریپت الکسا نصب شده جمع آوری می کند. آنها به همه این داده های جمع آوری شده به عنوان "پانل ترافیک جهانی" خود اشاره می کنند و از آن به عنوان نمونه ای استفاده می کنند که همه کاربران اینترنت را نشان می دهد.رتبه الکسا با استفاده از روش‌شناسی اختصاصی تعیین می‌شود که میانگین بازدیدهای روزانه منحصر به فرد و بازدید از صفحه هر بازدیدکننده را در طول 3 ماه گذشته ترکیب می‌کند.الکسا تعداد بازدیدکنندگان روزانه منحصر به فرد را از تعداد کاربران پنل جهانی خود که در آن روز از یک سایت بازدید کرده اند، تخمین می زند. بازدید از صفحه به ازای هر بازدیدکننده، میانگین تعداد درخواست‌های URL کاربر پانل جهانی الکسا برایک وب‌سایت است. اگر کاربر یک URL را چندین بار در یک روز درخواست کند، به عنوان یک بازدید از صفحه حساب می شود.بنابراین، بالاترین ترکیب ترافیک و تعامل بازدیدکنندگان، رتبه # 1 را تضمین می کند.الکسا زیر دامنه ها را جدا از دامنه های آنها رتبه بندی نمی کند. با این حال، آن‌ها برای صفحاتی که در برخی از سایت‌های محبوب مانند وردپرس میزبانی می‌شوند، استثنا قائل می‌شوند، اگر بتوانند به‌طور خودکار آنها را به‌عنوان صفحه اصلی یا وبلاگ شخصی شناسایی کنند.

 

دقت رتبه الکسا

الکسا ادعا می کند که از نرمال سازی داده ها برای تصحیح سوگیری ها در داده های خود و همچنین فیلتر کردن ترافیک غیرانسانی و هرزنامه استفاده می کند.با این حال، دقت رتبه بندی الکسا توسط داده های در دسترس آنها محدود می شود. همانطور که در سایت خود بیان می کنند:سایت هایی با ترافیک نسبتاً کم اندازه گیری شده توسط الکسا رتبه بندی دقیقی نخواهند داشت. ما داده‌های کافی از منابع خود دریافت نمی‌کنیم تا رتبه‌بندی‌های بیش از 100000 را از نظر آماری معنادار کنیم. "به عبارت دیگر، اگر دو سایت را انتخاب کنید که مثلاً 1000000 و 3000000 رتبه بندی شده اند، اختلاف ترافیک بین آنها به اندازه ای نیست که بتوان نتیجه گیری قابل اعتمادی داشت.همچنین، سایت‌هایی که بیش از 100000 رتبه‌بندی شده‌اند، به دلیل تفاوت‌های ترافیکی تخمینی کوچک بین آنها، احتمال بیشتری دارد که نوسانات زیادی در رتبه‌بندی خود تجربه کنند.قابلیت اطمینان یک رتبه با عبور از #100000 و نزدیک شدن به جایگاه #1 افزایش می یابد. تفاوت در ترافیک بین این سایت ها بسیار بیشتر است که بالا رفتن از نردبان را در انتهای این رتبه بندی نیز دشوارتر می کند.برای رتبه دقیق تر، می توانید معیارهای سایت خود را با نصب اسکریپت الکسا روی آن تأیید کنید. به این ترتیب الکسا به جای تخمین معیارها مستقیماً آن را اندازه گیری می کند.

 

 

 

ارزش رتبه الکسا چقدر است؟

در اینجا چند راه وجود دارد که رتبه الکسا می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد:

 

1. مقایسه وب سایت خود با رقبا. شما می توانید بررسی کنید که در جایگاه خود در برابر رقبای خود کجا ایستاده اید. ببینید رقبای شما چقدر ترافیک دریافت می کنند، چگونه مخاطبان شما با هم همپوشانی دارند. استراتژی کلمات کلیدی آنها را تجزیه و تحلیل کنید. همه اینها ممکن است به شما ایده های جدیدی برای بهبود یا هدفی برای دنبال کردن بدهد.

 

2. فرصت های کلمات کلیدی SEO را پیدا کنید. الکسا همراه با رتبه بندی، ابزارهایی برای بهینه سازی سئو ارائه می دهد. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی که ترافیک را به سمت رقبای شما هدایت می کنند، اما شما از آنها استفاده نمی کنید، کلمات کلیدی را برای تمرکز بیشتر روی کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با خرید و غیره پیشنهاد می کند. مطمئناً می توانید با استفاده از این ابزارها ترافیک خود را از جستجوی ارگانیک افزایش دهید.

 

3. پتانسیل تجاری یک وب سایت را تعیین کنید. سایت های باکیفیت را برای کمپین های آگاهی از برند خود بیابید و شناسایی کنید. بررسی رتبه الکسای سایت یک qui است.

روشی برای فیلتر کردن سایت ها بر اساس محبوبیت و اجتناب از آنهایی که ترافیک و تعامل کم دارند. با بررسی آمار ترافیک، معیارهای تعامل و جمعیت شناسی مخاطبان، تخمین بزنید که تبلیغات شما در آن سایت چقدر ارزش دارد.

 

4. فرصت هایی برای مشارکت های ارزشمند با اینفلوئنسرها پیدا کنید. اگر از اینفلوئنسر مارکتینگ در کسب و کار خود استفاده می کنید، در مراحل اولیه فرآیند جستجو، می توان از رتبه الکسا برای شناسایی اینفلوئنسرهای تثبیت شده که می توانند توجه مخاطبان خود را جلب کرده و آن را حفظ کنند، استفاده کرد.

 

5. وبلاگ هایی را برای انتشار مطالب خود پیدا کنید. با انتشار مقالات خود به عنوان مهمان در سایت های دیگری که مخاطبان شما از آنها بازدید می کنند، ترافیک خود را افزایش دهید. الکسا سایت هایی را با موضوعات مشابه و مخاطبین همپوشانی به شما نشان می دهد. از رتبه بندی الکسا برای انتخاب محبوب ترین ها استفاده کنید.

 

توجه Insight چگونه از رتبه الکسا در تجزیه و تحلیل نتایج استفاده می کند؟

در پلتفرم Attention Insight در کنار یک نقشه حرارتی در تجزیه و تحلیل طراحی، امتیاز وضوح طرح شما را که توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی تخمین زده می‌شود، ارائه می‌کنیم. این نشان می‌دهد که طراحی شما چقدر واضح است: آیا مملو از عناصر، رنگ‌های متضاد یا تمیز و شفاف است. هر چه امتیاز بالاتر باشد، طراحی تمیزتر به نظر می رسد.درست در زیر، نمودار رتبه سایت های الکسا وجود دارد که وضوح طراحی شما را با استانداردهای صنعتی شما مقایسه می کند. این نشان می دهد که طراحی شما از نظر وضوح در مقایسه با 170 سایت برتر الکسا در یک دسته بندی خاص در چه رتبه ای قرار می گیرد.این 170 سایت الکسا با بهترین رتبه را در همان دسته طراحی شما می گیرد و آنها را بر اساس نمره وضوح در 10 گروه گروه بندی می کند. می توانید ببینید چند درصد از آن سایت ها دارای امتیاز وضوح 100-90? هستند، چند درصد در گروه نمره وضوح 90-80? و غیره قرار می گیرند.مهمتر از همه، شما می بینید که طرح شما به کدام گروه تعلق دارد. چه امتیاز شفافیت بهتری نسبت به سایت‌های الکسا با بهترین رتبه داشته باشد یا جایی در انتهای سایت دنبال شود.

 

https://trello.com/tahmikain

https://visual.ly/users/tahmikain3/portfolio

https://www.mixcloud.com/TahmiKain3/

https://coub.com/tahmikain3

http://www.wikidot.com/user:info/tahmikain3

https://www.yelp.ca/user_details?userid=sDTNoXZMMYqovZa5LJ_FQw

https://qiita.com/TahmiKain3

https://www.quora.com/profile/Tahmi-Kain

https://weheartit.com/TahmiKain3/uploads

 

 

بهترین تعریف بازاریابی وابسته

۱۹ بازديد

بهترین تعریف بازاریابی وابسته

منبع: JustLearnWP.com

 

کسب درآمد از شراکت با یک شرکت تجارت الکترونیک در کلاس جهانی

 

بازدیدکنندگان را به BigCommerce معرفی کنید و 200? از اولین پرداخت ماهانه مشتری یا 1500 دلار به ازای هر مشتری سازمانی را دریافت کنید. امروز بپیوندید تا درآمد خود را با پلتفرم پیشرو تجارت الکترونیک افزایش دهید.

 

کمیسیون های پیشرو در صنعت

محتوای از پیش ساخته شده برای وب سایت شما

یک مدیر حساب اختصاصی که بر موفقیت شما متمرکز است

امروز ملحق شو

 

بازاریابی وابسته چگونه کار می کند؟

از آنجایی که بازاریابی وابسته با توزیع مسئولیت‌های بازاریابی و ایجاد محصول بین طرف‌ها کار می‌کند، موفق می‌شود از توانایی‌های افراد مختلف برای استراتژی بازاریابی مؤثرتر استفاده کند و در عین حال سهمی از سود را برای مشارکت‌کنندگان فراهم کند. برای ساخت این اثر، سه طرف مختلف باید درگیر شوند:

 

فروشنده و سازندگان محصول.

وابسته یا تبلیغ کننده.

مصرف کننده.

بیایید به رابطه پیچیده این سه طرف بپردازیم تا از موفقیت بازاریابی وابسته اطمینان حاصل کنیم.

 

1. فروشنده و سازندگان محصول.

فروشنده، خواه یک کارآفرین انفرادی یا یک شرکت بزرگ، فروشنده، بازرگان، خالق محصول یا خرده‌فروشی است که محصولی برای عرضه به بازار دارد. این محصول می‌تواند یک شی فیزیکی، مانند کالاهای خانگی، یا خدماتی مانند آموزش آرایش باشد.

 

فروشنده که به نام برند نیز شناخته می‌شود، نیازی به مشارکت فعال در بازاریابی ندارد، اما ممکن است تبلیغ‌کننده باشد و از تقسیم درآمد مرتبط با بازاریابی وابسته سود ببرد.

 

به عنوان مثال، فروشنده می تواند یک تاجر تجارت الکترونیکی باشد که یک کسب و کار dropshipping را راه اندازی کرده و می خواهد با پرداخت هزینه به وب سایت های وابسته برای تبلیغ محصولات خود، به مخاطبان جدیدی دست یابد. یا فروشنده می تواند یک شرکت SaaS باشد که از شرکت های وابسته برای کمک به فروش نرم افزار بازاریابی آنها استفاده می کند.

در دنیای وب سایت های مختلفی مثل در زمینه معرفی بهترین محصولات فعالیت می کنند مثل :
https://www.thespruceeats.com/
https://www.nytimes.com/wirecutter/
https://www.bbcgoodfood.com/
https://www.goodhousekeeping.com/
https://behtarinyab.com/
https://www.electroguide.com/

2. وابسته یا ناشر.

همچنین به عنوان ناشر شناخته می شود، شرکت وابسته می تواند یک فرد یا شرکتی باشد که محصول فروشنده را به شیوه ای جذاب برای مصرف کنندگان بالقوه بازاریابی می کند. به عبارت دیگر، شرکت وابسته، محصول را تبلیغ می کند تا مصرف کنندگان را متقاعد کند که برای آنها ارزشمند یا مفید است و آنها را متقاعد کند که محصول را خریداری کنند. اگر مصرف کننده در نهایت محصول را بخرد، شرکت وابسته بخشی از درآمد حاصل را دریافت می کند.

 

شرکت‌های وابسته معمولاً مخاطبان بسیار خاصی دارند که برای آنها بازاریابی می‌کنند و عموماً به علایق آن مخاطبان پایبند هستند. این یک جایگاه مشخص یا نام تجاری شخصی ایجاد می کند که به شرکت وابسته کمک می کند تا مشتریانی را جذب کند که به احتمال زیاد در تبلیغات عمل می کنند.

3. مصرف کننده.

خواه مصرف کننده بداند یا نداند، آنها (و خریدهایشان) محرک های بازاریابی وابسته هستند. شرکت های وابسته این محصولات را با آنها در رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و وب سایت ها به اشتراک می گذارند.

 

هنگامی که مصرف کنندگان محصول را خریداری می کنند، فروشنده و شرکت وابسته در سود تقسیم می شوند. گاهی اوقات، شرکت وابسته تصمیم می گیرد با افشای اینکه در ازای فروش هایی که انجام می دهد، کمیسیون دریافت می کند، با مصرف کننده روبرو شود. در مواقع دیگر ممکن است مصرف کننده کاملاً از زیرساخت بازاریابی وابسته پشت خرید خود غافل باشد.

 

در هر صورت، آنها به ندرت برای محصول خریداری شده از طریق بازاریابی وابسته هزینه بیشتری پرداخت می کنند. سهم شرکت وابسته از سود در قیمت خرده فروشی لحاظ می شود. مصرف کننده فرآیند خرید را تکمیل می کند و محصول را به طور معمول دریافت می کند، بدون اینکه تحت تأثیر سیستم بازاریابی وابسته که در آن بخش مهمی است، وارد شود.

 

بازاریابان وابسته چگونه حقوق می گیرند؟

یک روش سریع و ارزان برای کسب درآمد بدون دردسر فروش واقعی یک محصول، بازاریابی وابسته برای کسانی که به دنبال افزایش درآمد آنلاین خود هستند، جذابیت غیرقابل انکاری دارد. اما چگونه یک شرکت وابسته پس از پیوند دادن فروشنده به مصرف کننده پول دریافت می کند؟

 

پاسخ می تواند پیچیده شود.

 

آیا خوردن عسل در دوران بارداری خطرناک است؟

۲۳ بازديد

آیا خوردن عسل در دوران بارداری خطرناک است؟

 

 

شاید شنیده باشید که کودکان زیر یک سال نباید عسل بخورند. این درست است. کارشناسان توصیه می کنند از معرفی عسل به نوزادان خودداری کنید زیرا می تواند حامل باکتری باشد که مخصوصا برای نوزادان خطرناک است.

 

پس طبیعی است که تعجب کنید که آیا می توانید در دوران بارداری عسل بخورید. خوشبختانه، این خوراکی شیرین و چسبناک به طور کلی برای شما و نوزاد متولد نشده شما بی خطر است. در مورد اینکه چرا باید در زمان انتظار از عسل لذت ببرید بیشتر بیاموزید - اما پس از تولد نوزاد خود اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

 

خوردن عسل در دوران بارداری

از زمان های قدیم، عسل به عنوان یک غذای خوشمزه و درمان خانگی برای برخی از بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفته است. قبل، در طول و بعد از بارداری، ممکن است طعم این شیرین کننده طبیعی را بچشید، چه با قاشق چای خوری یا روی نان تست یا ماست بریزید.

 

دلیل اینکه برخی از افراد ایمنی عسل را زیر سوال می برند این است که گاهی اوقات حاوی اسپورهای باکتریایی به نام کلستریدیوم بوتولینوم است. این باکتری ممکن است به سرعت در روده شما رشد کند و نوروتوکسین هایی تولید کند که منجر به بوتولیسم می شود، یک بیماری نادر اما جدی که می تواند باعث ضعف و فلج در بازوها، پاها، ناحیه شکم و سیستم تنفسی شود.

 

با این حال، این خطر برای اکثر کودکان و بزرگسالان نگران کننده نیست. دکتر سندی پروکتر، استاد تغذیه در دانشگاه ایالتی کانزاس، می‌گوید: کودکان بالای یک سال و بزرگسالان سالم - از جمله زنان باردار - می‌توانند با خیال راحت عسل مصرف کنند زیرا سیستم ایمنی آنها در برابر هر گونه باکتری که ممکن است در عسل وجود داشته باشد محافظت می‌کند.

 

هر بارداری متفاوت است. اگر در مورد خوردن عسل در دوران بارداری سوالی دارید، حتماً با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد شرایط خود مشورت کنید.

 

آیا عسل برای نوزاد بی خطر است؟

عسل برای نوزاد در شکم شما نیز بی خطر است. حتی در موارد جداگانه ای که افراد باردار به بوتولیسم مبتلا شده اند، محققان هیچ مدرکی مبنی بر اینکه نوزادان آنها با این بیماری متولد شده اند پیدا نکرده اند. عفونت بوتولیسم والدین باردار نیز با مشکلات بارداری یا ناهنجاری های تولد مرتبط نبود.

 

برای اینکه چیزی در سیستم شما به جنین شما آسیب برساند، باید از جفت وارد شود. سم بوتولینوم وزن مولکولی بالایی دارد که باعث می‌شود از جفت شما عبور نکند و به نوزادتان برسد. این بدان معناست که حتی اگر عسل حاوی هاگ‌های بوتولیسم بخورید، کودک شما باید محافظت شود.

 

با این حال، هنگامی که کودک شما متولد می شود و دیگر در رحم شما محافظت نمی شود، حداقل برای مدتی در برابر آن باکتری آسیب پذیر می شود. دکتر پروکتر می گوید: «عسل به دلیل سیستم ایمنی توسعه نیافته برای نوزادان یک نگرانی است – آنها قادر به مبارزه با هاگ های بوتولیسم نیستند که گاهی در عسل وجود دارد. عسل خام را تا اولین تولد نوزاد دور از دسترس کودک خود نگه دارید.

 

سالانه حدود 110 مورد بوتولیسم در ایالات متحده گزارش می شود و حدود 70 درصد از مبتلایان را نوزادان تازه متولد شده تشکیل می دهند.

 

فواید عسل در دوران بارداری

به طور کلی، عسل به عنوان یک منبع غذایی غنی از ویتامین یا مواد معدنی در نظر گرفته می شود. و برخی از شرایط ویژه برای گسترش سلامتی در جسم را دارا می باشد.

 

آندریا چیشولم، پزشک متخصص زنان و زایمان و عضو هیئت بررسی خانواده  وری ول می گوید:

باروری

برخی تصورات وجود دارد که استفاده از عسل قبل از بارداری ممکن است به بهبود توانایی شما برای باردار شدن کمک کند.

سلامت تنفسی

برخی مطالعات نشان داده‌اند که خوردن عسل ممکن است به آسم کمک کند، اما تنها زمانی که با سیاه‌دانه یا دانه‌های کرفس ترکیب شود. عسل به تنهایی یک درمان موثر آسم در انسان نیست.

محافظت آنتی اکسیدانی

عسل، به ویژه انواع تیره، حاوی آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است با مبارزه با مولکول های موجود در بدن ما که به سلول های سالم آسیب می رسانند، سلامت را تقویت کنند.

 

ملاحضات امنیتی

تقریباً همیشه، در دوران بارداری باید با خیال راحت از عسل لذت ببرید. اما بهتر است چند نکته احتیاطی را رعایت کنید.

 

اگر ناهنجاری های گوارشی دارید با پزشک خود صحبت کنید

افرادی که جراحی روده یا معده انجام داده‌اند یا به بیماری کرون مبتلا هستند، ممکن است پردازش باکتری‌های روزمره در مجرای روده‌شان سخت‌تر باشد. از آنجایی که عسل ممکن است حاوی هاگ‌های باکتری باشد، در صورت داشتن این شرایط، مهم است که از پزشک خود در مورد مصرف عسل خود سوال کنید.

 

اگر آنتی بیوتیک های سنگین مصرف می کنید، مصرف را محدود کنید

آنتی‌بیوتیک‌های سنگین می‌توانند حشرات «خوب» روده شما را که معمولاً با هاگ‌های باکتریایی مبارزه می‌کنند، از بین ببرند. در رژیم غذایی شما به طور موقت

 

اگر دیابت بارداری دارید به راحتی از عسل استفاده کنید

دکتر چیسولم می‌گوید: «در بارداری‌هایی که با دیابت بارداری عارضه دارند، بهتر است شیرین‌کننده‌های اضافه شده از جمله عسل را به حداقل برسانید، زیرا ممکن است سطح گلوکز خون شما را بالا ببرد.» با این حال، دکتر چیسولم گهگاهی برای بیمارانش عسل را به قند سفره ترجیح می دهد. او می‌گوید: «عسل دارای شاخص گلیسمی کمی پایین‌تر و ویتامین‌ها و خواص آنتی‌اکسیدانی بیشتری است که آن را به عنوان یک شیرین‌کننده انتخاب بهتری می‌کند

 

پس از تولد، عسل را از نوزاد خود دور نگه دارید

البته، هنگامی که کودک شما به دنیا آمد، عسل تا زمانی که به سن 1 سالگی برسد، ممنوع است. ) قبل از اولین تولدشان.

 

نتیجه گیری

مهم است که از آنچه در دوران بارداری می خورید آگاه باشید زیرا برخی از غذاها می توانند برای شما، جنین متولد نشده یا هر دو ناسالم باشند. خوشبختانه، عسل مانند بسیاری از غذاهای نپخته یا پاستوریزه نشده دیگر خطراتی را به همراه ندارد.

 

به طور کلی، عسل یک خوراکی شیرین بی خطر برای شما در دوران بارداری است. بنابراین اگر می خواهید مقداری عسل را در چای خود بچرخانید، از آن برای شیرین کردن چای خود استفاده کنید.

 

در پایان به شما توصیه می کنیم که اگر قصد خرید عسل گون اصل را دارید، به فروشگاه با تجربه و زبردست سوغات نهاوند مراجعه کنید.

 

https://setiathome.berkeley.edu/show_user.php?userid=11148434

https://independent.academia.edu/SharnaMeyer33

http://edu.fudanedu.uk/user/bobbymiller4/

http://fudanedu.uk/user/bobbymiller4/

http://www.geati.ifc-camboriu.edu.br/wiki/index.php/Usu%C3%A1rio:BobbyMiller4

http://www.astro.wisc.edu/?URL=https://soghatnahavand.ir/product-category/honey/

https://git.isis.vanderbilt.edu/BobbyMiller4

http://jobs.ict-edu.uk/user/bobbymiller4/

http://ict-edu.uk/user/bobbymiller4/

 

تعریف کوچینگ

۲۱ بازديد

تعریف کوچینگ

این سبک اغلب به‌عنوان کوچینگ توصیف می‌شود. کوچینگ از مدیران می‌خواهد که از نقش سنتی کنترل و نظارت بر عملکرد کارکنان به نقش مشورتی بیشتری منتقل شوند. کوچینگ ابزاری برای توسعه مشارکت بین مدیر و کارمند است که درک مشترکی در مورد آنچه باید به دست آورد و چگونه باید به دست آورد ایجاد می‌کند.

در چرخه مدیریت عملکرد، کوچینگ به معنای ارائه بازخورد و پشتیبانی مداوم به کارمند در طول سال است. کوچینگ به کارمند فرصتی می‌دهد تا در مورد جنبه‌های عملکرد خود در “زمان واقعی” بشنود و در تعیین نحوه به‌کارگیری یا اصلاح رفتار خود برای موفقیت نقش ایفا کند.

کوچینگ یک رویکرد غیرمستقیم برای توسعه فردی است. کلید موفقیت در کوچینگ این است که کوچ وقت و فضا برای فکر کردن در مورد چالش ایجاد کند – که اغلب منجر به یک بزنگاه در فرد مقابل می‌شود.

مراجع برای لحظه‌ای با موضوع به شکل متفاوتی ازآنچه همیشه می‌دیده و می‌پنداشته مواجه می‌شود.

کوچینگ، به‌عنوان یک رویکرد مداوم برای مدیریت افراد تعریف‌شده است:

یک فضای واقعی انگیزه برای عملکرد ایجاد می‌کند

تطابق بین عملکرد واقعی و مورد انتظار یک کارمند را بهبود می‌بخشد

با ارائه بازخورد به‌موقع، شناخت، وضوح و پشتیبانی، احتمال موفقیت یک کارمند را افزایش می‌دهد

وچینگ بر اساس هدف، موقعیت و افراد درگیر در آن از انواع مختلفی برخوردار است. در این مقاله به مهمترین آنها اشاره می شود.

کوچینگ فرآیندی است که می‌تواند بر اساس نیازهای فرد در موقعیت‌های مختلف و محیط‌های مختلف ارائه شود.

انواع  کوچینگ

واژه کوچینگ معمولاً به روشهای کمک به دیگران برای بهبود، توسعه، یادگیری مهارتهای جدید، یافتن موفقیتهای شخصی، دستیابی به اهداف و مدیریت تغییر زندگی و چالشهای شخصی گفته می‌شود.

مربیگری معمولاً به نگرش‌ها، رفتارها، مهارت‌ها و دانش و همچنین اهداف شغلی و آرزوها می‌پردازد و همچنین می‌تواند بر رشد جسمی و روحی نیز تمرکز کند.

کوچینگ ممکن است از حیث تشریفات و ساختار متفاوت باشد، به عنوان مثال:

مربیگری می‌تواند بسیار غیررسمی و راحت، یا رسمی و به شدت ساختار یافته، یا ترکیبی از هر دو باشد.

در اینجا انواع مختلف کوچینگ مطرح می‌شود:

بیزنس کوچینگ

کوچینگ اجرایی

.

 کوچینگ زندگی

انواع کوچینگ حرفه ای

کوچینگ عملکرد

 

کوچینگ فروش

چه اتفاقی می افتد زمانی که بخواهیم از مفهموم کوچینگ در بخش فروش استفاده کنیم

اگر قبلاً با مفهموم کوچینگ آشنایی داشته باشید به سادگی در میابید که این موضوع بسیار فراتر از تغییر یک نام روی سر در اتاق یا کارت ویزیت یک مدیر فروش سنتی یا متعارف است(اتفاقی که معمولاً شاهد آن هستیم)

اگر کوچینگ را یک سبک زندگی جدید سازمانی و فردی نخوانیم; به یقین می‌توانیم آن را یک نگرش یا ادبیات جدید ویا به عبارت دیگر یک فرهنگ جدید و متفاوت تلقی کنیم.

اگر  به مفهموم مربیگری در تیمهای ورزشی بنگیریم; متوجه می‌شویم که نقش مربی بسیار پیچیده‌تر و فراتر از آموزش و بهبود برخی تکنیکهای فردی است. در یک تیم ورزشی مانند فوتبال نقش مربی به روابط عمومی تاکتیک‌های بازی سایت گذاری‌های میان رده و … تسری می‌یابد

یک مربی باید ترکیب مناسبی از نیروی انسانی، موقعیت‌ها و بازی‌ها را در قالب یک تیم هدایت نمایند.

کوچینگ فروش هم باید; در یک بازی پر رقابت عوامل متعدد را در کنار هم قرار داده و بین آنها زبان و فهم مشترک موضوع ایجاد نماید.

 

بیزنس کوچینگ

روش تولید خمیر کاغذ برای کارتن سه لایه ( کارتن 3 لایه )

۲۰ بازديد

روش تولید خمیر کاغذ برای کارتن سه لایه ( کارتن 3 لایه )

 

پس از قطع شدن درختان ، چوب ها با ماشین های مخصوص خرد می شوند و به ورقه های نازک چیپسی تبدیل می شوند. و سپس بسته به نوع مورد نیاز وارد چرخه تولید خمیر کاغذ به صورت شیمیایی و یا چرخه تولید خمیر کاغذ به صورت مکانیکی می شوند.

 

در روش شیمیایی ابتدا از یک محلول قلیایی برای هضم چوب استفاده می شود. سپس به آن محلول سدیم سولفات و یا سولفیت که البته سولفات رایج تر است را می افزایند که موجب حذف لیگنین می شود و به این ترتیب مقوای قهوه ای رنگی با کیفیت بالا تولید می شود که البته می توان طی مراحلی آن را سفید رنگ نیز کرد.

کارتن سازی در کرج

در روش مکانیکی ورقه ها را از یک رنده خاص برای حذف بافت مقاوم چوب از جمله لیگین استفاده می شود. به دلیل اینکه این روش بازدهی صد در صد ندارد، کاغذ تولیدی بی کیفیت است. اما چون هزینه کمی دارد به صورت گسترده ای استفاده می شود.

کارتن سازی آریا در کرج

 

تولید کننده انواع کارتن سه لایه، پنج لایه و دایکاتی همراه با دو رنگ چاپ

 

مشاهده نمونه‌های بیشتر در پیج اینستاگرام.

 

???????????

   https://instagram.com/khrtn.mhr

جاده قدیم کرج هشتگرد شهر گلسار خیابان صفا پلاک ??

 

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی شهران گشت

۲۴ بازديد

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی شهران گشت

معراج هم در دسته بهترین شرکت های هواپیمایی کشور قرار می گیرد. این شرکت هواپیمایی یکی از خوش قول ترین شرکت های هواپیمایی کشور است و این خوش قولی به دلیل تاخیر بسیار اندک پروازهای این ایرلاین است. علاوه بر این به دلیل فعالیت گسترده این ایرلاین در مقاصد مختلف داخلی و بین المللی و ناوگان نسبتا بزرگ این ایرلاین می توان معراج را یکی از بهترین شرکت های هواپیمایی کشور دانست.

eee_9ctk.jpg

علاوه بر این معراج در زمینه تعمیرات هواپیماها نیز دست قدرتمندی داشته و موفق به کسب گواهینامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی شده است. این گواهینامه برای اولین بار توسط معراج به دست آمد. خدمات غذایی و کترینگ قابل قبول این ایرلاین از دیگر مواردی است که باعث رضایت خاطر مسافران پروازهای این ایرلاین شده است.

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی شهران گشت به شماره ثبت 590168 با اخذ مجوز رسمی از سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری یکی از شرکت مسافرتی خصوصی در تهران می باشد که با همکاری بسیار نزدیک با شرکت هواپیمایی معراج شروع به فعالیت کرده است .

فعالیت این شرکت در زمینه تنظیم برنامه های سفر ، اخذ ویزا ، فروش پروازهای داخلی وخارجی ، فعالیت در حوزه گردشگری ، مجری مستیقم تورهای داخلی و خارجی ، زمینی و هوایی و صدور بیمه نامه مسافرتی می باشد. این شرکت با داشتن اطلاعاتی کامل در زمینه تورهای مسافرتی و داشتن کارکنانی کارآزموده ، متعهد و با سابقه، سفری لذت بخش را برای مسافرین خود فراهم می سازد .

تلفن 02161954 – 09126458739

منبع : شهران گشت

آیا از مزایا و اثرات عالی خاکستر بر درخت گردو اطلاع دارید؟

۲۵ بازديد

آیا از مزایا و اثرات عالی خاکستر بر درخت گردو اطلاع دارید؟ آیا تابحال اقدام به استفاده از این گونه نقویت کننده درخت برای افزایش بازدهی و عملکرد درخت گردو نموده آید؟ تغذیه و کوددهی درخت گردو عامل اصلی رشد و ثمردهی درخت می‌باشد که چندین راه برای تامین مواد مغذی موردنیاز درخت وجود دارد.

 از جمله استفاده از کودهای ارگانیک، شیمیایی و همچنین استفاده از ماده حاصل از سوزاندن چوب برای درخت گردو؛ اینکه خاکستر تا چه میزان می‌تواند برای درخت گردو موثر باشد و دارای چه عناصر مغذی است، موضوع جذاب این مقاله از اکین نهال می‌باشد.

 خاکستر چه مواد مغذی مفیدی برای درخت دارد؟

خاکستر باقی مانده حاصل از سوختن چوب و گیاهان علفی خشک شده می‌باشد که مواد معدنی فراوانی را در خود جای داده است. استفاده از خاکستر در زمان های گذشته جهت تقویت درخت گردو بسیار انجام می‌گرفته و منجر به رشد بهتر درخت می‌شده است زیرا افزودن آن به بستر رشد درخت گردو، روش فوق العاده جهت تامین عناصر پتاسیم، کلسیم و منیزیم به برنامه غذایی آنها می‌باشد تا سبب درشتی محصول و جلوگیری از ترک خوردگی زودهنگام پوسته گردد.

خاکستر مقادیر فراوانی از عنصر پتاسیم و کلسیم را برای باردهی و تولید محصول ارگانیک درخت گردو در اختیار آنها قرار میدهد و وجود این دو ماده مغذی سبب کنترل پی اچ خاک درخت گردو میشود. همچنین این قابلیت را دارد تا با سرعت بالا و نهایت قدرت جذب درخت گردد و اثرات آن را در مدت وکوتاه شاهد باشید لذا استفاده ازاین ماده راه ایده آل جهت دستیابی به محصول ارگانیک و باکیفیت می‌باشد.

مصرف خاکستر برای درخت گردو چه فوایدی دارد؟

افزودن خاکستر به خاک نه تنها مانع از هدر رفت چوب های خشک شده میگردد، بلکه منبع غذایی مطلوبی برای درخت گردو جهت تولید میوه و بزرگ شدن محصول را فراهم می‌کند.

بالا بودن بیش از حد اسیدیته خاک و پایین بودن آن هر دو مانع رشد درخت گردو بوده و حتی جذب بسیاری از کودها را دچار مشکل می‌کند. با استفاده از باقی مانده سوزاندن چوب،میزان اسیدیته خاک به سبب عنصر کلسیم موجود در آن تعدیل خواهد شد.

خاکستر آفت کش طبیعی حاصل از سوزاندن چوب یا زغال سنگ می‌باشد که شما باغداران را در از بین بردن سریع و راحت شپشک ها، شته ها حلزون و …بسیار یاری خواهد نمود.بدین منظور خاکستر را پای درختان گردو بریزید تا بسیاری از آفات ریشه کن شوند.

استفاده از این ماده مفید سبب جریان یافتن بهتر اکسیژن در لایه های خاک شده و منجر به زندگی بهتر میکروارگانیسم های مفید خاک و تنفس ریشه خواهد شد.

استفاده از خاکستر راهکار هوشمندانه ای است که هر باغدار میتواند انجام دهد تا بدون هزینه اضافی به غنی سازی خاک و ثمردهی درختان گردو کمک نماید.

  • استفاده از خاکستر پای درخت، یکی از روش‌هایی است که به آن خواهیم پرداخت؛ اما به‌ طور کلی در ابتدا و قبل از کاشت درختان گردو، زمین مورد نظر باید مورد بررسی قرار گیرد. درختان گردو برای آنکه بتوانند میوه‌ هایی بزرگتر و مقوی‌ تر داشته باشند، باید بتوانند مواد مغذی بسیاری را از خاک دریافت نمایند. پس در هنگام بررسی خاک علاوه بر آنکه به طور گسترده باید مواد مغذی را پخش نمود، باید چاله‌هایی نیز آماده کرد و کود و مواد مغذی را برای درختان در آنجا ذخیره کرد.

زمان استفاده از ماده تقویتی حاصل از چوب

درخت گردو به سه دسته عنصر پر مصرف اولیه پتاسیم، نیتروژن و فسفر نیاز دارد همچنین کلسیم نیز برای پر شدن بهتر مغز گردو بسیار موثر می‌باشد. خاکستر چوب مقدار بالایی پتاسیم را در اختیار سلول های درخت گردو و خاک قرار میدهد و نه تنها در درشتی محصول و بهبود کیفیت گردو دخیل است، بلکه سیستم ایمنی درخت را نیز در برابر آفات و استرس های محیطی افزایش میدهد.

بهترین زمان استفاده از خاکستر در فصل حیات بخش بهار و پیش از رشد گردوها می‌باشد تا مواد غذایی کافی برای تشکیل میوه در اختیار درخت قرار گیرد زیرا تولید میوه های مقوی و پر خاصیت با ویژگی بازار پسندی بالا در گرو تغذیه مناسب و به موقع درختان گردو می‌باشد.

توصیه اکین نهال

سعی کنید این ماده را زمانی به خاک بیفزایید که زمین خشک باشد لذا از افزودن خاکستر در روزهای بارانی، حین وزش باد و وجود رطوبت در هوا خودداری کنید. همچنین اگر برای مقابله با آفات قصد دارید از این ماده استفاده نمایید، پس از بارش باران دوباره بخش بیمار را با این ماده تیمار نمایید.

نکات مهم کوددهی درخت گردو

اگر خواهان تنومند شدن درخت گردو، باردهی سالانه فراوان و تضمین کیفیت محصول خود هستید، تنها به کوددهی درخت گردو با خاکستر اکتفا نکنید زیرا از یک سو کیفیت خاکستر و مرغوبیت آن بر میزان عناصر غذایی تاثیر گذار می‌باشد و نمیتوان هر منبعی را منبع مطمئنی جهت تغذیه درخت گردو به شمار آورد.

هم چنین باغات گردو برای سر پا ماندن و بر اساس ذات خود درخت به شدت نیازمند رسیدگی ها و کوددهی منظم هستند تا هرگز دچار سال آوری نشوند. از این رو با مشاوره گرفتن از کارشناسان اکین نهال نوع کودهای لازم و مقدار آن را برای باغات خود تهیه نمایید و تنها به کوددهی با خاکستر اکتفا نکنید.

نحوه تهیه کود از چوب

برای تهیه خاکستر چوب بهتر است از درختان بلوط یا راش استفاده نمایید زیرا دارای چوب سخت و سرشار از مواد مغذی می‌باشند. همچنین برای تهیه خاکستر میتوانید برگ های خشک، تعدادی از گیاهان علفی خشک و حتی پوست تنه را نیز به کار گیرد زیرا پوست عناصر غذایی زیادی در خود جای داده است.

پس از سوزاندن موارد بالا صبر کنید تا سرد شده و سپس آنها را در ظروف مناسب فلزی جمع آوری و نگهداری کنید.حین جمع آوری خاکستر مراقب چشم و دستان خود باشید و بهتر است از دستکش و ماسک نیز استفاده کنید و اگر باد میوزد عینک به چشمان خود بزنید زیرا این مواد به شدن قلیایی بوده و ورود آنها به بدن سبب تحریک پوست و اعضا خواهد شد.

 

 

التغذیة والأرق. عندما یکون سبب الأرق هو تغذیتک

۲۳ بازديد

فی بعض الأحیان قد نشعر بالقلق أو نعانی من آلام فی العضلات بعد الاستیقاظ من النوم ، والتغذیة غیر السلیمة والنظام الغذائی هما السببان الرئیسیان للأرق وقلة النوم.

التغذیة والأرق. عندما یکون سبب الأرق هو تغذیتک

 

هل تشعر بالخمول عندما تستیقظ؟ کان الأمر کما لو أنک لم تنم على الإطلاق. لذا تأکد من معرفة نظامک الغذائی. أحیانًا ننام لیلًا بطریقة تجعلنا نشعر بمزید من التعب والقلق بعد الاستیقاظ. لذلک إذا کان لدیک أی من الأعراض التالیة هذه المرة ، فمن المحتمل أن یتسبب نظامک الغذائی فی النوم. انضم إلینا فی هذا الجزء من الصحة الرطبة.

 

التغذیة الأرق

الأعراض التی تدل على وجود صلة بین التغذیة والأرق

1. تشعر بالتعب

 

یمکن أن یکون الشعور بالتعب نتیجة أشیاء کثیرة. إذا استیقظت من النوم وأنت تشعر بالتعب ، فقد یکون جسمک قد واجه مشاکل فی عملیة الهضم أثناء النوم ؛ على وجه الخصوص ، قد تکون تناولت أطعمة تسبب ارتجاع حمض المعدة وحرقة المعدة. على سبیل المثال ، تعتبر بیتزا الببرونی من الأطعمة التی تسبب الکثیر من ارتجاع حمض المعدة ، والذی یرجع أیضًا إلى حموضة صلصة الطماطم. تؤدی الحموضة المعویة أو الارتجاع الحمضی إلى اضطراب النوم العمیق وتجعلک تشعر بالتعب عند الاستیقاظ.

 

تناول البیتزا

2. الاستیقاظ فی منتصف اللیل

 

یستغرق الأشخاص الذین یشربون الکحول حوالی 4 إلى 5 ساعات للتخلص من الکحول ، لذلک یتعین على الجسم التکیف مع هذا الوضع. إذا حدثت هذه العملیة أثناء النوم ، فإنها تعطلها. لذلک علیک الإقلاع عن هذه العادة فی أسرع وقت ممکن.

 

الاستیقاظ فی اللیل

3. آلام العضلات

 

إذا کنت لا تشرب کمیة کافیة من الماء ، فمن المحتمل أن جسمک یعانی من الجفاف وحدث تقلص فی العضلات ؛ خصوصا عندما تکون نائما. شرب الکحول فی وقت متأخر من اللیل یسبب الجفاف ولذلک من المهم جدا شرب الماء خلال النهار.

 

ألم عضلی

4. لا تنام

 

ربما کان هذا عاملاً یفسر سبب ضعف أداءهم. القهوة والشای من الوجبات الخفیفة التی تحتوی على نسبة عالیة من الکافیین ویمکن أن تعیق نومک. الکافیین منبه یحافظ على الجهاز العصبی المرکزی مستیقظًا ویحاول محاربة التعب. حتى لو لم یکن جسمک متعبًا ، فسیکون من الصعب علیه النوم.

 

القهوة هی سبب الأرق

5. اذهب إلى الحمام أثناء النوم

 

إذا کان جسمک یعانی من الجفاف والجفاف وکنت تشرب الماء باستمرار قبل الذهاب إلى الفراش ، فمن المحتمل أن تذهب إلى الحمام أثناء النوم. لقد قرأت بالفعل فی القسم الخاص بالصحة الرطبة أنه إذا کنت ترغب فی منع الجفاف ، فیجب أن تعلم أن شرب الماء قبل الذهاب إلى الفراش لن یساعدک على الإطلاق ومحاولة إمداد جسمک بالماء أثناء النهار.

 

اشرب کمیة کافیة من الماء

6. الشعور بالکسل

 

إذا لم یکمل جسمک دورة نومه بالکامل ، فمن المحتمل أن تشعر بالخمول فی الصباح. الحموضة المعویة والارتجاع الحمضی هما سبب هذه المشاکل ویعملان تمامًا مثلما یؤدیان إلى تفاقم مشاکل الجهاز الهضمی فی جسمک. إذا کنت من هؤلاء الأشخاص الذین عادة ما یأکلون وجبات خفیفة کثیفة أو یأکلون العشاء فی وقت متأخر ، فمن المحتمل أن تواجه هذه المشکلة لأن جسمک یعانی من صعوبة فی الهضم ولا یستطیع هضم الوجبة المتأخرة بشکل جید. ونتیجة لذلک ، فإنها تعطل نومک لیلاً .

کثیر من الناس لا ینتبهون أبدًا إلى النوم مبکرًا فی اللیل وأهمیة الحصول على قسط کافٍ من النوم فی اللیل! فی حین أن مرض السکری والعقم ومشاکل القلب لیست سوى عدد قلیل من الآثار الجانبیة للنوم فی وقت متأخر.

ما مدى معرفتک بتأثیرات النوم المتأخر والاستیقاظ فی اللیل؟

 

هل نسیت ضبط ساعتک والاستیقاظ فی الوقت المحدد؟ هذا لیس سحرًا على الإطلاق ، ولکنه علم الأحیاء. معظم الکائنات الحیة على الأرض ، مثل الفطر والنباتات ، لها ساعات للجسم.

 

هذه الساعة دقیقة للغایة وتقع فی دماغنا ویدیرها الوطاء - وهو بالضبط الجزء من الدماغ الذی یربط العینین بالدماغ. تستخدم ساعتنا الدماغیة الضوء لتنظیم دورة الجسم الیومیة. تُعرف هذه الدورة علمیًا باسم الإیقاع الیومی وتعلمنا بموعد الاستیقاظ والراحة والأکل والشرب.

 

صحیح أننا جمیعًا لدینا هذه الدورة ، لکن هذا لا یعنی أن هذه الدورة هی نفسها بالنسبة لنا جمیعًا. تم ضبط هذه الساعة بشکل مختلف فی أشخاص مختلفین. أی أن لدیهم أوقات أجسام مختلفة. تسمى هذه الإعدادات المختلفة أنماط chronotypes ولا علاقة لها بتفضیلاتنا. بمعنى آخر ، الأشخاص الذین یفضلون النوم فی وقت متأخر من اللیل والاستیقاظ فی وقت متأخر من الصباح ، یحدث نفس الشیء لهم لأن هذه هی الطریقة التی یتم بها ضبط ساعة الجسم.

منبع :

https://anieh.com/category/%d8%a7%d9%84%d9%85%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%d8%a9/

https://did.li/UFPw5

 

https://mub.me/Mz1g

 

https://clyp.it/user/rso5dm5m

https://www.mapleprimes.com/users/JuanStewart4

Edu/Gov

https://setiathome.berkeley.edu/show_user.php?userid=11125633

https://torgi.gov.ru/forum/user/profile/1646709.page

https://independent.academia.edu/GinaClayton139

http://ufotech.com.vn/members/sheenabonilla1.1072689/

http://edu.fudanedu.uk/user/sheenabonilla1/

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://anieh.com/

http://fudanedu.uk/user/sheenabonilla1/

 

 https://anieh.com/category/%d9%8a%d8%a8%d9%86%d9%8a/